W związku z coraz częstszymi pytaniami o optymalizację, postanowiłam wypisać jej najważniejsze aspekty. Nadal zdumiewa mnie ignorowanie przez wiele firm z naszej branży przygotowania wykonywanej strony pod tym kątem. Zwracają się do nas klienci, których świeżo wykonana strona nie ma wypełnionych nawet głównych metadanych o innych aspektach optymalizacji nie wspomnę... Wstyd mi za tych "fachowców", gdy po raz kolejny muszę mówić - przykro mi, ale został Pan/Pani nabity w butelkę, tą stronę należy właściwie zrobić od nowa... Napiszę wkrótce na co należny zwracać uwagę zawierając umowę na wykonanie strony www, ale teraz o głównych aspektach optymalizacji SEO.
Przedstawiciel Googla ogłosił, że w ciągu kilku miesięcy zostanie uruchomiony osobny Indeks dla stron mobilnych, co spowoduje jeszcze większe zróżnicowanie w wynikach wyszukiwania. Indeks ten ma zostać głównym indeksem, a indeks stron desktopowych nie będzie już tak dynamicznie rozwijany.
Gigant wyszukiwania prawie nigdy nie podaje na jakich zasadach powstają rankingi stron wyświetlanych w wynikach wyszukiwania, tym razem jednak podano do wiadomości wprost: strony internetowe dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych będą lepiej oceniane niż inne. Zostaną również oznaczne etykietką „mobile friendly”.
W ostatnim czasie zanotowaliśmy po raz kolejny falę ataków na Joomlę w wersji 1.5.x - dlatego zalecamy wszystkim swoim klientom, którzy jeszcze się na to nie zdecydowali aktualizację systemu Joomla do najnowszej wersji 3.4.x
Również klientom mającym strony na Joomli w wersji 2.5.x zalecamy aktualizację do wersji 3.4.x gdyż wersja 2.5.x od 1 stycznia 2015 r. nie jest już rozwijana ani wspierana przez społeczność, a co za tym idzie ewentualne dziury w systemi nawet jeśli zostaną wykryte nie będą łatane.
Dzisiaj trochę przemyśleń na temat obsługi klienta, która w e-biznesie wydaje się jeszcze ważniejsza niż w biznesie tradycyjnym. Dlaczego? Ponieważ klient internetowy nie ma z nami kontaktu osobistego, takiego jak w sklepie stacjonarnym to musimy wzbudzić jego zaufanie stroną/sklepem internetowym, a także w kontakcie kanałami elektronicznymi przez email lub telefon.
Dobrze obsłużony, zadowolony klient do nas wróci i jeszcze przyprowadzi ze sobą przyjaciół/nowych klientów, niezadowolony klient póści w obieg złą opinie o nas co może zaowocować stratą nie tylko jego ale i sporej ilosci potencjalnych nowych klientów, którzy przeczytawszy złą opinie o nas w sieci nie zdecydują sie na zakup u nas.