Jak najbardziej, jakość hostingu, na którym postawimy stronę czy sklep ma zasadnicze znaczenie na wynik SEO.
Jednym z najważniejszych czynników jest czas dostępności (uptime). Nie ma hostingu ze 100% czasem dostępności ale im wyższy wskaźnik tym lepiej. Zbyt duże przerwy w dostępności serwisu mogą doprowadzić do czasowego zniknięcia strony z wyników wyszukiwania.
Drugi czynnik to szybkość wczytywania strony, informacja , że hosting nie ma limitów transferowych nie oznacza, że strona będzie się szybko otwierać. Na szybkość serwera hostingowego mają wpływ m.in. parametry procesowa, ilość dostępnej pamięci RAM i typ dysków stosowanych na serwerach. Coraz mniejsze znaczenie ma lokalizacja serwerów hostingowych, gdyż część z nich zlokalizowana jest w chmurze obliczeniowej.
Ważnym czynnikiem jest też bezpieczeństwo - niektóre hostingu oferują odpowiednie narzędzia w standardzie, np. darmowe certyfikaty SSL, filtry antyspamowe itp.