W ostatnich tygodniach wielu naszych klientów otrzymało wiadomości z ostrzeżeniem o końcu usług, z wezwaniem do natychmiastowego działania. UWAGA, większość tych wiadomości to oszustwo. Podpowiadamy jak rozpoznać takie próby oszustwa?
Nie jesteś pewien, czy wiadomość jest rzeczywiście od firmy, u której wykupiłeś usługi? Sprawdź, zanim klikniesz w link w otrzymanym emailu.
Na co zwrócić uwagę?
- Nazwa firmy rozstrzelona – przedzielona spacjami. To próba ominięcia zabezpieczeń, które mogłyby wyłapać rozbieżność nazwy nadawcy względem adresu email.
- Adres email nadawcy, z którego otrzymaliśmy wiadomość. Mimo, że jako adresat widnieje nazwa znanej nam firmy np. dhosting.pl to domena i adres email nie mają z nią nic wspólnego.
- Brak danych, które identyfikowały by nas jako klienta danej firmy – np. numer klienta.
- Wezwanie do szybkiego działania – pośpiech jest zawsze złym doradcą. Wszystkie firmy dostarczające usług IT z odpowiednim wyprzedzeniem – zwykle 30 dni przed – informują o tym, że jakaś usługa się kończy. Jeśli obawiasz się, czy nie przegapiłeś wcześniejszej wiadomości, to skontaktuj się z BOK i upewnij się jaka jest ważność Twoich usług.
- Jeśli nadal masz wątpliwości zapytaj swojego informatyka, bo często wiadomości te nie pokrywają się nawet z usługami, jakie wykupione ma Twoja firma.
Nasi klienci, którzy mają wykupione za naszym pośrednictwem usługi w dhosting mogą być pewni, że wszelkie wiadomości o wygasaniu ważności usług są próbą oszustwa, gdyż korespondencja dotycząca tych usług pochodzi od nas, a nie od dhosting.pl. Często nawet kontaktujemy się z klientem telefonicznie, by podtrzymać bezpośrednią relację zamiast wysyłać emaile. Nie wahajcie się dzwonić do nas jeśli macie wątpliwości – lepsze 3 minuty poświęcone na taką rozmowę niż likwidowanie skutków, jakie mogą wyniknąć z klikania w podejrzane linki.